пятница, 22 августа 2014 г.

Վարդան Այգեգցի

Վարդան Այգեգցին ապրել և ստեղծագործել է 12-րդ դարի վերջին և 13-րդ դարի սկզբին։ Ծնվել էՀայոց Միջագետքի Տլուք գավառի Մարաթա հայաբնակ գյուղումԱյգեկցին միջնադարյանմատենագիր էդավանաբանառակագիրքարոզիչ և հոգևոր գործիչԱյգեկցու առակներումամեն ինչից առավել բարձր է գնահատվում տքնաջան աշխատանքըԴրա օրինակն է << Կտակգանձի մասին>> առակը:
խատել մեծ եռանդով և խորագույն էին վարում,որովհետև յուրաքանչյուրն աշխատում էրոր ինքը գտնի գանձը:
Եվ այգին սկսեց աճել և զորանալ և առատ բերք տվեց և նրանց հարստացրեց գանձերով:
Այս առակում աղքատ և իմաստուն հայրը ստիպում է իր ծույլ որդիներին զբաղվել աշխատանքով որի արդյունքում նրանք հարստանում են:

Իմաստուն Զինվորը
Մի իմաստուն զինվոր պատերազմ էր գնում և նա երկու 


Կտակ գանձի մասին
Մի իմաստուն և աղքատ մարդ ուներ ծույլ որդիներՄահվան ժամին նա կանչեց որդիներին ևասաց.
Ով զավակներիմ նախնիները շատ գանձ են թաղել մեր այգումև ես ձեզ ցույց չեմ տա նրատեղըԱյդ գանձը կգտնի նաով շատ աշխատի և խոր փորի:
Եվ հոր մահից հետո որդիներն սկսեցին աշոտքով կաղ էր։ Եվ զինվորներից մեկընրան ասաց.
— Ով ողորմելիո՞ւր ես գնում։ Քեզ իսկույն կսպանենորովհետև փախչել չես կարող։
Եվ նա ասաց.
— Ո՜վ անմիտես չեմ գնում պատերազմ՝ փախչելուայլ կանգնելուև կռվելու և հաղթելու։
Այս առակը բացատրում էոր մարտի պետք է գնալ ոչ թե փախչելուայլ կռվելու և հաղթելուհամար:

Գող քահանան և այրի կինը
Մի քահանա գողացավ այրի կնոջ կովը և ախոռը կապեց։ Եվ կինն իմացավ և քահանային ասաց.
— Տեր հայրհասավ իմ մահվան ժամըգնանք ախոռոր խոստովանեմ մեղքերս։
Եվ այն ժամանակ քահանան կովը տարավ ներսի տունայնտեղից ժամատուն և այնտեղիցեկեղեցի։ Եվ կինն ասաց.
— Տեր հայրվերջին խոստովանությունը մահից առաջ պետք է անել եկեղեցում։
Եվ քահանան կովը բեմ բարձրացրեց և վարագույրը քաշեց նրա վրա։ Երբ նրանք եկեղեցի մտան ևնստեցինայն ժամանակ կինը բարձրացրեց վարագույրը և կովին ասաց.
— Ո՞վ գարշելի։ ես քեզ կով գիտեիև այժմ քեզ ո՞վ արեց պատարագիչասա՛ ինձ։
Այս առակում քննադատվում են անիրավ հոգևորակնները, որոնք տիրանում են ժողովրդի ունեցվածքին իրենց խարդախությամբ:

Այգեկցու առակներից մեծ մասում գործող անձը աղվեսն է, դրա համար էլ ժողովածուն անվանել են նաև <<Աղվեսագիրք>>:

Առյուծը և աղվեսը
Սի առյուծ կորյուն ծնեցև հավաքվեցին կենդանիները կորյունին տեսնելու և ուրախանալու։
Աղվեսն եկավ և հանդեսի ժամանակբազմության մեջ առյուծին նախատեց բարձրաձայն ևանարգեցթե ա՞յդ է թո զորությունըոր ծնում ես միայն մի կորյուն և ոչ բազմաթիվ։
Առյուծը հանդարտաբար պատասխանեց և ասաց.
— Այոես ծնում եմ մի կորյունբայց առյուծ եմ ծնում և ոչ քեզ նման աղվես։
Այս առակը ցույց է տալիս, որ ավել լավ է ունենալ մեկը, բայց լավը, քան մի քանի հատ, բայց` անվորակ:

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Translate

Powered By Blogger